FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > Un grup de muntanyecs de Madrid al Pas dels Pirineus
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

Un grup de muntanyecs de Madrid al Pas dels Pirineus  Caminades - Ruta 1Caminades - Ruta 2Caminades - Ruta 3Caminades - Ruta 4Caminades - Ruta 6
53 Km en tres dies

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (4)

imagen1

Al Coll de Jou, a la vista de Sant Julià de Lòria (Andorra)

Un breu resum de la caminada

Dissabte 29.04. Madrid-Peramola-Pallerols

Aprofitant que del 29 d'abril al 2 de maig eren dies de festa a Madrid, un grup de nou amics muntanyencs vam sortir de Madrid en dos cotxes, direcció a terres catalanes amb la intenció de resseguir les petjades de sant Josepmaria Escrivà de Balaguer en el seu camí d'evasió cap a Andorra a la tardor de 1937. Els expedicionaris vam ser els següents: Javier, Santiago, Rafael, Manuel, Antonio, Carlos, Martín, Manuel i Víctor.

Arribem a Peramola cap a les 16:30 i després d'instal·lar-nos a la Fonda La Masia vam visitar el Paller, on sant Josepmaria va passar la nit del 19 al 20 de novembre de 1937.

Després vam sortir cap a Pallerols on vam visitar l'església i la rectoria. El pla era anar a missa a Organyà a les 19:00, anticipada per al diumenge, i així ho vam fer. Després de missa vam anar a deixar els cotxes a les Masies de Nargó, punt d'arribada de la primera etapa de l'endemà. Feta aquesta gestió vam tornar en taxi a Peramola, centre de les nostres operacions.

Diumenge 30/04. Peramola-les Masies de Nargó

A les 9:00 sortírem de Peramola caminant en direcció a la Roca del Corb, vam visitar la Casa del Corb, passem per Coll de Mur i vam arribar a la Ribalera. Seguim per la canal de la Jaça, on mengem i vam baixar després cap a les Masies de Nargó, on arribem cap a les 18:15. Atès que el dia anterior havíem deixat els cotxes a les Masies tornem cap a Peramola còmodament. Magnífic recorregut, molt variat, amb fortes pujades i vistes esplèndides.

Anar al text  Ir al texto

A Peramola, a l'inici de la caminada
 - A Peramola, a l'inici de la caminada

A la Casa del Corb
 - A la Casa del Corb

A la Ribalera, llegint els textos històrics
 - A la Ribalera, llegint els textos històrics

En l'inici de la Canal de la Jaça
 - En l'inici de la Canal de la Jaça

A prop de la casa d'Aubenç
 - A prop de la casa d'Aubenç

Pujant el Barranc de la Cabra Morta
 - Pujant el Barranc de la Cabra Morta

Davant l'església de Sant Julià de Lòria (Andorra), al final del recorregut
 - Davant l'església de Sant Julià de Lòria (Andorra), al final del recorregut

Dilluns 01.05. Pujada a la muntanya d'Ares

Deixem els cotxes a la carretera de l'Oliva de Cabó i prenem la pujada fins Ares: gairebé 1.000 m de desnivell i tres hores de contínua pujada (13h). Mengem just davant l'església del poble abandonat. Seguim cap a Baridà i Noves de Segre (17: 30h). A Noves de Segre teníem concertat un taxi que ens porta fins l'Oliva de Cabó, on tenim els cotxes. Tornem cap a Organyà i vam tenir la sort de parlar amb Mossèn Jordi de l'església de Santa Maria d'Organyà qui ens va acompanyar en una visita per l'església explicant les característiques de la mateixa i les diferents etapes arquitectòniques en què s'ha anat transformant. Vam visitar també l'altell que fa poc temps s'ha restaurat. Va ser molt interessant i Mn. Jordi es va oferir a acompanyar-nos en alguna de les caminades la propera vegada que vinguem a fer el camí, i fins i tot podria celebrar la missa en algun dels trams.

Dimarts 02/05. Rio de Civís-Sant Julià de Lòria

Sortim molt aviat de Peramola per oir missa a la Seu d'Urgell (08:30) i després anar al principi de l'etapa, el Riu de Civís (10h). Pujada pel Barranc de la Cabra Morta (12:00), Argolell (13.30) i arribem al Mas d'Alins a les 14:30. Vam menjar amb entrepans pel camí de baixada a Sant Julià de Lòria, on arribem cap a les 16:00. Vam visitar l'església amb l'estàtua de sant Josepmaria i finalment retorn cap a Madrid.

Uns dies viscuts molt intensament tant físicament com espiritualment. Ruta molt recomanable per a gent que li agradi la muntanya, amb paisatges molt variats -des Peramola fins Andorra- en contacte permanent amb la natura i ben alimentats a la Fonda La Masia, de Peramola. Millor si en lloc de 3 dies empreu 6 dies per a fer el Camí d'Andorra complet i amb temps per davant.

4 Comentaris

Autor Víctor Sánchez | 11/05/2017
   Comentari Pues hay que decir sobre la expedición que ha sido muy emocionante, tanto por haber pasado por lugares históricos como por las magnificas vistas durante todo el recorrido que nos han llenado el alma, como siempre en la montaña el sacrificio de las subidas y sudor de las caminatas se compensa sobradamente con los paisajes y lugares tan impresionantes del camino. Merece la pena !!!

Autor José María López Callao | 11/05/2017
   Comentari Muy bien madrileños queridos, por haber venido.
gustosamente os habría acompañado pero las rótulas no funcionan como antes pues hemos trotado mucho por el Pirineo.
Enhorabuena y un fuerte abrazo

Autor TC | 11/05/2017
   Comentari Magnifica experiencia. Me gustaría haber leído algo más de las impresiones de los caminantes

Autor Ignasi Focada | 11/05/2017
   Comentari Gracias por haber venido. Volved con más gente !!!!!

Inserir comentaris
Autor
Comentari

Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.