FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > Seminaristes de Pamplona, a Pallerols i Andorra
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

Seminaristes de Pamplona, a Pallerols i Andorra  Caminades - Ruta 1Caminades - Ruta 2Caminades - Ruta 5Caminades - Ruta 6Pallerols
Procedents d'Espanya, Brasil, Mèxic, Veneçuela, Uganda, Vietnam i Filipines

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (6)

imagen1

Rafael, Juan Pablo, Thadeus, Mn. Miguel, Cao, Gio i Juan. Al fons, l'església i la rectoria de Pallerols

El dimecres 31 de maig, a mig matí, vam sortir de Pamplona cap a Pallerols disposats a passar uns dies de convivència. La idea era descansar després d'un curs intens, conèixer la història del pas dels Pirineus de sant Josepmaria i aprofitar uns dies d'especial tranquil·litat per resar i tenir algunes xerrades sobre temes que ens ajudin a preparar-nos per ser, si Déu vol, bons sacerdots. El grup el formàvem nou estudiants del Col·legi Eclesiàstic Internacional Bidasoa, procedents d'Espanya, Brasil, Mèxic, Veneçuela, Uganda, Vietnam i Filipines; i tres sacerdots, Mn. Fernando i Mn. Miguel, professors nostres a la Facultat de Teologia de la Universitat de Navarra, i Mn. Constantino, que treballa a l'Institut Històric de sant Josepmaria, i que ens va estar explicant moltes de les vivències de sant Josepmaria. Arribàrem a la tarda amb temps suficient per fer una estona de pregària a l'Església i per instal·lar-nos al Refugi de la Rectoria i a l'Antiga Escola.

L'endemà, alguns ens van despertar cantant "las mañanitas" a Cao, del Vietnam, que celebrava el seu aniversari, vam tenir una estona de meditació i després d'esmorzar Jordi ens va ensenyar la Rectoria de Pallerols i vam anar tots junts a la Cabana de Sant Rafel. Allà, Mn. Constantino i Mn. Miguel van celebrar la Santa Missa, ajudats per Alam, que és diaca i, si Déu vol, aviat serà sacerdot. Gio, Juan i Fernando amb les seves veus van donar una gran solemnitat a la celebració. Fins els ocells acompanyaven els cants. Com va comentar Alam, "estar a la cabana de sant Rafael anima molt, ja que es veu com enmig dels boscos i en qualsevol circumstància és possible tenir un pla de vida i fer de l'Eucaristia el centre del dia".

Divendres, la nostra expedició es va dirigir cap al barranc de la Ribalera. Arribar allà va ser una aventura inoblidable. Afortunadament ens guiava Pepe Martínez, de Lleida, que coneix bé el lloc. Allà, sobre una pedra, Mn. Miguel, Mn. Fernando i Mn. Constantino van celebrar la Santa Missa. En aquesta ocasió va exercir de diaca Thadeus, d'Uganda. Com ens va dir Mn. Miguel en l'homilia, seguint l'exemple de sant Josepmaria resulta senzill descobrir que l'aliment que necessitem per recórrer el camí de la nostra vida és la Comunió. En acabar, Mn. Constantino ens va sorprendre a tots traient de la seva motxilla una ampolla de conyac "501". Així rememoràrem aquell "tràgic" episodi de la Ribalera l'any 1937, en que van voler celebrar amb conyac la celebració de la Santa Missa, però es va trencar l'ampolla vessant tot el líquid.

A continuació ens vam traslladar a la casa de Fenollet on vam menjar i vam passar una estona molt divertida cantant i tocant la guitarra.

Anar al text  Ir al texto

Missa a l'església de Pallerols
 - Missa a l'església de Pallerols

Sopant al refugi de la rectoria de Pallerols
 - Sopant al refugi de la rectoria de Pallerols

A la Cabana de Sant Rafel
 - A la Cabana de Sant Rafel

Missa a la Cabana de Sant Rafel
 - Missa a la Cabana de Sant Rafel

Baixant de la Cabana de Sant Rafel cap a l'església i la rectoria de Pallerols
 - Baixant de la Cabana de Sant Rafel cap a l'església i la rectoria de Pallerols

Missa a la Ribalera
 - Missa a la Ribalera

Després de la Missa, al Barranc de la Ribalera
 - Després de la Missa, al Barranc de la Ribalera

A l'oratori de Canòlich, a Sant Julià de Lòria (Andorra)
 - A l'oratori de Canòlich, a Sant Julià de Lòria (Andorra)

Alam, Cao i Fernando
 - Alam, Cao i Fernando

- Mn. Miguel i Thadeus a Escaldes-Engordany. A la dreta de la foto es veuen les habitacions de l'hotel Palacín, al costat del riu Valira, on el grup de sant Josepmaria sojornà els dies 2 al 10 de desembre de 1937

- A l'església de Sant Julià de Lòria, al costat de l'estàtua de sant Josepmaria, que recorda el moment en què els fugitius van fer la visita al Santíssim al matí del 2 de desembre de 1937

El matí del dissabte, el vam dedicar a tenir el recés mensual a l'Església de Pallerols. A la tarda, tot i la pluja, vam visitar la catedral de la Seu d'Urgell i el museu diocesà. A última hora vam baixar a la Fonda de Peramola per veure la final de la Champions. Allà els més madridistes, amb Mn. Fernando al capdavant, vam gaudir molt.

L'últim dia, el diumenge 4, després de la celebració de la Missa a l'Església de Pallerols vam anar a Andorra on vam passar el dia. Vam visitar Mas d'Alins, a la frontera andorrana, i el Col de Jou, on resàrem la Salve, i vam anar també a Escaldes on vam veure l'Hotel Palacín i altres llocs relacionats amb l'estada de sant Josepmaria l'any 1937 per aquella terra d'acollida. A la tarda, vam gaudir amb les detallades explicacions d'Alfred Llahí que ens va acompanyar a Andorra la Vella i la parròquia de Sant Julià de Lòria. A última hora de la tarda Cao i Joan, els nostres magnífics xefs, van preparar una bona barbacoa; Gio i Rafael no s'oblidaran fàcilment de la botifarra catalana! Va ser una nit freda en la qual vam riure molt amb els acudits de Juan Pablo i de Mn. Constantino. Tot això al voltant del foc que Pau va aconseguir encendre com per art de màgia.

Dilluns al matí vam concloure aquests dies fantàstics de convivència, i encara de camí a Pamplona vam tenir temps de fer una visita a la Mare de Déu de Torreciudad per encomanar-nos a ella i per demanar-li que ens acompanyi durant l'estiu i sempre.

Esperem tornar aviat a Pallerols!

6 Comentaris

Autor agf | 22/06/2017
   Comentari Gracias por transmitir este reportaje tan animante. Felicidades.

Autor Geraldo Morujão (Viseu - Portugal) | 21/06/2017
   Comentari Genial! En hora buena!

Autor Ignasi Focada | 21/06/2017
   Comentari Gracias por venir. Volved el próximo año con más amigos. !!!!

Autor Tino | 21/06/2017
   Comentari Es genial ver este reportaje de jóvenes seminaristas de tan diversos países y continentes por estas montañas de Pallerols

Autor Florentino | 21/06/2017
   Comentari Seguro de los frutos de ese sembrar los caminos de oraciones. Gracias

Autor Xavier | 21/06/2017
   Comentari Felicidades por vuestra experiencia!

Inserir comentaris
Autor
Comentari

Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.