FES-TE AMIC FES-TE VOLUNTARI FES-TE SOCI

i Estudis
Patrimoni
 Medi

Notícies      Vídeos      Agenda      Les Rutes      Història      Pallerols      Blog del Caminant
Portada > Noticies > Des de Pamplona a Pallerols i Andorra
Enviar a un amicEnviar a un amic

Versió ImprimibleVersió Imprimible

Des de Pamplona a Pallerols i Andorra  Caminadas - La Totalitat de la ruta
51 persones del Grup d'Esplai Alaiz, de Pamplona, arriben a Pallerols

inserir comentarisinserir comentaris
veure comentarisveure comentaris (10)

imagen1

Una part del grup a Fenollet

El dimarts 8 de agost, a la tarda, vam arribar a Pallerols procedents de l'Associació Juvenil Club Alaiz, de Pamplona, amb l'objectiu de reviure el pas dels Pirineus que va realitzar sant Josepmaria Escrivà i el seu grup a la tardor de 1937, fins a arribar a Andorra. Aquesta era la segona edició d'aquest pla familiar. Fórem en total 51 persones: pares, mares, i nois i noies de diferents edats.

A Pallerols ens vam allotjar a ca l'Empordanès (una casa de turisme rural), a l'Antiga Escola i els nois al refugi de la rectoria. Un cop instal·lats, vam tenir una xerrada introductòria per part del sacerdot que portàvem, Mn. José Manuel, a l'església de Pallerols.

Com a colofó ​​d'aquest primer dia d'arribada, vam compartir tots plegats un agradable sopar al costat de la piscina de l'Empordanès.

Com que la previsió meteorològica per al dimecres 9 era de pluja a la tarda, vam decidir canviar l'ordre de les etapes i començar per l'etapa d'Ares, una mica exigent però que ens agafava descansats. En total vam ser 37 entre adults i nois i noies de totes les edats, vam començar l'ascensió a les 7.30 del matí i després de tres hores estàvem ja al poble abandonat d'Ares, allà vam llegir testimonis històrics de l'expedició de sant Josepmaria per després començar la baixada en la qual la pluja ens amenaçava contínuament. Ja de tornada a Pallerols, vam tenir missa i un magnífic sopar reconfortant i tertúlia posterior amenitzada amb uns licors i pastes per celebrar l'aniversari de Jon.

El dia següent, 10 d'agost, comença ennuvolat però al llarg del matí aclareix. No matinem tant i a les 9.30 posem rumb a Peramola, avui anem 43. Després de veure el paller on van descansar els membres de l'expedició de 1937, pugem a la Casa del Corb a bon ritme capitanejats per Joaquín. Allà fem una aturada per reposar forces i llegim relats d'aquest lloc. Continuem cap al barranc de la Ribalera on vam celebrar la Santa Missa. És molt bonic veure a les famílies repartides per les roques participant de la Missa.

Com l'ascens a Aubens pot estar complicat per la forta pluja del dia anterior vam decidir tornar tots a Pallerols, on els més joves gaudeixen de la piscina i els adolescents munten una tertúlia improvisada al costat de la rectoria. A les vuit del tarda totes les famílies ens ajuntem a l'església per resar el Sant Rosari.

L'etapa següent ens porta a la casa de Fenollet. Partim des del riu de Sallent, i després de pujar el barranc de Comalavall, arribem a Fenollet. Avui l'expedició és de 40; després en el destí ens ajuntem tots. Rosa ens prepara un dinar impressionant (macarrons, pollastre i crema catalana), després sobretaula i retorn.

A la tarda, Mariano ens fa una visita guiada per la rectoria de Pallerols: vam veure el forn, totes les estances, que bé ha quedat després de la reconstrucció. Després de la Missa, magnífic sopar i a preparar l'etapa de l'endemà.

Anar al text  Ir al texto

A la Cabana de Sant Rafael

- A la muntanya del Corb

Missa a la Ribalera
 - Missa a la Ribalera

Pujant al poble abandonat d'Ares
 - Pujant al poble abandonat d'Ares

Camí de Fenollet
 - Camí de Fenollet

Arribant a Fenollet
 - Arribant a Fenollet

A la casa de Fenollet
 - A la casa de Fenollet

Pujant al Mas d’Alins
 - Pujant al Mas d’Alins

Al fons, la casa del Mas d’Alins
 - Al fons, la casa del Mas d’Alins

Missa d'acció de gràcias, l'últim dia, a l'església de Pallerols
 - Missa d'acció de gràcias, l'últim dia, a l'església de Pallerols

Pel dia 12 planifiquem un dia tranquil, i vam decidir sortir tots de bon matí, alguns caminant i altres en tot terreny magistralment conduït per Fernando, cap a la cabana de Sant Rafael. Allà després de llegir els relats històrics, Mn. José Manuel celebra la Santa Missa. És impressionant i molt recomanable, tots estàvem encantats allà.

Després, un grup encapçalat per Joaquín i Carlos, que necessiten la seva dosi de passeig diari, s'acosten fins a Peramola. Avui toca barbacoa a la piscina, fa un dia increïble, es fan dos grups de cuiners amb força rivalitat i amb un resultat excel·lent.

La sobretaula s'allarga fins ben entrada la tarda. A última hora hi ha una xerrada per a totes les famílies a l'església i tot seguit es resa el rosari. Després sopar i descans per preparar-nos per l'última caminada que ens portarà a Andorra.

El diumenge 13, a les nou del matí, vam sortir 39 persones rumb a Argolell on vam començar la pujada cap el Mas d'Alins, la primera casa andorrana poc més amunt de la frontera. Un costa empinada però breu. Des d'allà després d'un agradable descens arribem al petit oratori dedicat a la "Mare de Déu de Canòlich"; en el retaule apareix sant Josepmaria recordant el seu camí d'alliberament.

Allà ens vam ajuntar tots i després de resar la salve, vam menjar. La baixada fins a Sant Julià de Lòria és senzilla encara que el sol es feia notar. Arribem a l'església de Sant Julià on vam poder contemplar l'estupenda escultura de sant Josepmaria, i després de resar el rosari allà mateix ens vam dirigir a l'església de Sant Esteve d'Andorra la Vella per tenir-hi la missa recordant la que va celebrar sant Josepmaria després de la seva arribada a Andorra.

En acabar, vam tornar a Pallerolls per celebrar l'èxit de l'expedició. Segons el rellotge intel·ligent de Joaquín, els caminants van fer 70 km en cinc dies amb 2500 m de desnivell positiu i 3000 de negatiu. Tota una proesa.

L'endemà, dilluns 14 agost, vam tenir la nostra última missa a Pallerols i després de recollir tot vam tornar a casa.

Han estat uns dies de convivència familiar estupenda, on el bon ambient estava per tot arreu, i d'on ens enduem uns records inesborrables, amb la viva emoció d'haver seguit els passos de sant Josepmaria durant aquestes jornades tan dures i importants per a ell i amb el desig i la certesa que aviat tornarem per repetir aquest mateix pla.

10 Comentaris

Autor Rebeca de Lorenzo | 29/08/2017
   Comentari Una experiencia muy enriquecedora e inolvidable. Gracias de todo corazón a los organizadores y promotores. Nos vemos en la próxima!!!

Autor Manuel Escolar | 29/08/2017
   Comentari Hemos pasado unos días geniales, no solo por el entorno, sino también por la organización y por la gente que ha participado. Muchas gracias a todos. El año que viene más...

Autor AGF | 28/08/2017
   Comentari Cada vez que recibo las noticias desde la Associaciò s'amics doy gracias a los orgasnizadores por difundir tanto bueno, esto va a más y es maravilloso. FELICIDADES!

Autor ATC | 28/08/2017
   Comentari Felicidades por esta magnífica iniciativa familiar. Seguro que os lo habéis pasado en grande. Qué alegría ver tantos jóvenes pasando unos días en la montaña!!

Autor Carlos Ayesa | 27/08/2017
   Comentari Una experiencia de inolvidable para todos los que participamos de este Paso de los Pirineos. Y gracias a todos los que desde la Asociación de Amigos mantenéis vivo el recuerdo de este viaje. Ya estamos deseando que llegue el verano 2018 para repetir

Autor Joaquim | 27/08/2017
   Comentari Un aplauso a los organizadores

Autor Adolf Cabañas | 26/08/2017
   Comentari Felicitats !!!

Autor xaviguti | 26/08/2017
   Comentari Aupa, Alaiz. Muy buena !!

Autor Javier García | 26/08/2017
   Comentari Molt bé aquesta gent. Muy bien ests familias. Enhorabuena.

Autor Ignasi Focada | 26/08/2017
   Comentari Gracias por venir. !!!! Os esperamos otra vez con más amigos, !!!

Inserir comentaris
Autor
Comentari

Codi de seguretat
Canviar codi
    Introdueixi el codi de seguretat, si us plau.