El proper dissabte 27 de juny en motiu del IV Aplec de sant Josepmaria, inaugurarem el retaule de l'oratori de la Mare de Déu de Canòlich, obra de l'artista andorrà Sergi Mas.
Fa una setmana el vaig anar a veure al seu petit taller d'Aixovall i me'l vaig trobar -als seus 82 anys- lliurat de ple en la seva tasca creadora del retaule de l'oratori de Canòlich, envoltat d'apunts acolorits i d'estris de dibuix, pintura, escultura, ... Treballa el fang, la fusta, la pedra, el dibuix, l'oli, l'aquarel·la, un veritable artista, un artesà polifacètic: escultor, dibuixant, pintor, fuster, escriptor ...
La part esquerra del retaule mostra l'arribada de sant Josepmaria a Andorra -la matinada del 2 de desembre de 1937- després de 6 nits de patiments extrems. Un dels expedicionaris sosté a sant Josepmaria que està esgotat per la dura marxa, un altre està agenollat donant gràcies a Déu per la feliç arribada al país de salvament.
En el centre del retaule està la Mare de Déu de Canòlich vetllant els passos dels fugitius i protegint-los de qualsevol mal.
I a la dreta, hi trobem la vida ordinària i pacífica -lluny de la guerra espanyola- del poble andorrà: un jove matrimoni amb el seu fill que pugen des de Sant Julià de Lòria a saludar a la Verge. Més enllà, uns pastors amb els seus ramats de bens, vaques i cavalls, que mostra la pau de la terra andorrana, en fort contrast amb el sofriment dels fugitius.
Les estrofes poètiques que figuren a la base del retaule són de l'artista andorrana Montserrat Marfany |
|
|
La inauguració del retaule serà després de la celebració de la Eucaristia, que és a les 12:30.
A continuació, un arròs de muntanya per a tots els qui ho desitgin, i per la tarda (a les 17:30 h) la VIII Jornada de Camins de Llibertat, en el Centre Cultural i de Congressos Lauredià, de Sant Julià de Lòria.
Passeu una jornada feliç, en companyia de sant Josepmaria!
|
|
|
6 Comentaris |
|
|
Autor |
Ignasi Forcada | 25/06/2015 |
 |
Comentari
|
Molt bonic el retaule i uns versos magnífics i plens de contingut. Felicitats i gràcies a la Montserrat Marfany!!!!!! |
|
|
Autor |
Tino | 24/06/2015 |
 |
Comentari
|
Fantástico retablo, con gran explicación de todos los que componen el cuadro, la Mare de Dèu, San Josemaría, los que le acompañaban, las personas de Andorra y animales de los pirineos. ¡Genial! |
|
|
Autor |
Mercè | 24/06/2015 |
 |
Comentari
|
Un retaule fantàstic !!! Felicitats als artistes i a totes les persones que han fet realitat aquest projecte. |
|
|
Autor |
Tessy. | 24/06/2015 |
 |
Comentari
|
Enhorabona!!! S. Josepmaria, dissabte estarà molt conten i nosaltres també . |
|
|
Autor |
Emilio Diaz | 24/06/2015 |
 |
Comentari
|
Enhorabuena y FELICITAD de mi parte a Montse Marfany, gracias a la cual - y a su difunto esposo. se ha podido llegar. con el tiempo a esto
Felicidades.
Emilio Diaz Calavia |
|
|
Autor |
Pau Mitjans | 24/06/2015 |
 |
Comentari
|
M'agrada molt! |
|
|
|
Sant Julià de Lòria,
27 de juny de 2015
©2015. Associació d'Amics del Camí de Pallerols de Rialb a Andorra
|
|
|